Доступність закладу освіти для навчання дітей з особливими потребами

          Найважливіше у  педагогічній діяльності –                                                          це гармонія у стосунках з дітьми, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення.

Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) комбінованого типу    №188 «Червона гвоздика» працює в Комунарському районі м. Запоріжжя з 1965 року. Особливість нашого закладу є наявність тифлогрупи для дітей з порушеннями зору.

Дошкільний навчальний заклад проводить набір дітей з порушенням зору до спеціальної групи  на 2019-2020 навчальний рік

Щодо зарахування дітей до тифлогрупи

Головним завданням якої є:

  1. Корекційно-відновлювальна робота.
  2. Виховання і освіта дітей з урахуваннями особливостей їх психофізичного розвитку.
  3. Повноцінний та всебічний розвиток слабозорої або незрячої дитини.
  4. Опанування дитиною системи прийомів адаптивної поведінки, що забезпечує успішність її соціалізації.
  5. Оволодіння дитиною навичками полісенсорного сприймання оточуючого середовища.
  6. Батьківська компетентність щодо соціалізації дитини з особливими потребами.
  7. Досягнення дитиною достатнього рівня освіченості, включення її у соціально активну діяльність, забезпечення знань, вмінь та навичок, рис характеру, які допоможуть їй адаптуватися в соціумі.
  8. Надання допомоги сучасній родині, яка має дітей з вадами зору у вихованні та навчанні повноцінної особистості дитини.

Для забезпечення повноцінної роботи в групі  створена система взаємозв’язку: вихователів, вчитель-дефектолог (тифлопедагога), лікаря – офтальмолога, медичної сестри з фізіотерапії, практичного психолога, логопеда, інструктора з фізичного виховання, музичного керівника, помічника вихователя та батьки вихованців.

          

          

  

Освітній процес та корекційно-відновлювальна робота у тифлогрупі проходить за програмою «Програма розвитку дітей сліпих та зі зниженим зором від народження до 6 років» (авт.  Бутенко В. В., Вавіна Л. С., Гудим І. М.)

Поруч з освітніми цілями вирішуються задачі стабілізації психофізичного розвитку дитини і успішної підготовки її до соціальної інтеграції, набуття дітьми необхідного рівня соціальної компетентності, формування вміння адаптуватися в соціальному середовищі.

Напрямки роботи:

  • зміцнення здоров’я;
  •  розвиток і формування особистості;
  • забезпечення соціально—психологічної реабілітації та адаптації дитини шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу у комплексі з корекційно-відновлювальною роботою;
  • партнерські відносини між колективом ДНЗ та батьками.

 

 

Рекомендації офтальмолога для батьків дітей з порушення зору

     Виховання і навчання дітей з порушеннями зору має здійснюватись обов’язково з урахуванням їх можливостей. При знижених зорових функціях відмічається підвищена втомлюваність дітей, знижується їх працездатність.

     Необхідно слідкувати за відповідністю меблів до росту дітей, за дотриманням правильної посадки при виконанні зорових робіт (читання, малювання и т.д.), за правильним використанням засобів індивідуальної оптичної корекції та інших оптичних засобів.

     Перегляд телевізійних передач і робота з комп’ютером передбачають дотримання певних рекомендацій і вимог. Не можна дивитись телевізор у повній темряві,тому що при слабкому освітленні погано розрізнюють кольори, а різкий контраст між яскравим екраном і неосвітленим приміщенням несприятливий для зору. Тому в приміщенні, де стоїть телевізор, має бути ввімкнене неяскраве світло (позаду або збоку від глядача). Мінімальна відстань від екрана до очей глядача має складати не менше 5-7 діагональних розмірів екрана.

     Дошкільникам і молодшим школярам можна дозволити безперервно дивитися цікаві для них передачі тривалістю до 10-15 хвилин. Крім того, для дітей молодшого віку рекомендується обмежити телевізійні сеанси до одного-двох разів на тиждень.

     Не забувайте про правильну організацію режиму занять та відпочинку. Важливо так продумати режим дня дитини, щоб попередити зорове стомлення. Під час занять слідкуйте, щоб світло падало з лівої сторони. Шкідливо, якщо світло направлене в обличчя та засліплює очі. Недостатнє освітлення також шкодить: дуже напружується зір, швидко втомлюються очі, різко знижується працездатність. 3аняття при недостатньому освітленні викликає різке зниження гостроти зору головний біль. Вдома краще всього виконувати завдання при світлі настільної лампи, покритою зеленим абажуром або матовим.  Для охорони зору необхідно робити перерви в зоровій роботі (читанні, письмі, розгляданні ілюстрацій) через кожні 10-15 хвилин. Під час перерви треба робити соляризацію, пальмінг, дивитися вдаль, рухатися на свіжому повітрі. Під час заняття слідкувати, щоб підручник, зошит були на відстані 30-35 см. від очей.

 

поради для батьків