Завдання на 2024/2025 навчальний рік:
- Налагодити ефективну комунікацію педагогів та батьків вихованців для забезпечення покращення якості освітнього процесу в дистанційному, змішаному форматах з використанням сучасних інноваційних технологій, методів та прийомів.
2. Організовувати та підтримувати безпечний освітній простір з дотриманням максимальної безпеки всіх учасників освітнього процесу
3. Створити умови для зміцнення національної ідентичності дітей як основи справжнього патріотизму в умовах сьогодення.
4. Формувати комунікативно-мовленнєву компетентність у дітей з порушенням зору за допомогою інноваційної технології «Sand play».
Згідно із розпорядженням Запорізької обласної військової адміністрації від 30.08.2024 року №691 “Про початок нового 2024/2025 навчального року в закладах освіти Запорізької області”, рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.08.2024 № 572 “Про організацію освітнього процесу в комунальних закладах дошкільної освіти та дошкільних підрозділах комунальних закладів загальної середньої освіти міста Запоріжжя за очною формою зі змішаним режимом навчання на час дії правового режиму воєнного стану”, рішення Ради оборони Запорізької області від 03.09.2024 “Про запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Запорізькій області” наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 03.09.2024 “Про заходи безпеки при організації освітнього процесу в комунальних закладах дошкільної освіти та дошкільних підрозділах закладів загальної середньої освіти міста Запоріжжя за очною формою зі змішаним режимом навчанням в 2024/2025 навчальному році, враховуючи лист МОН України від 05.06.2024 року № 1/9979-24 “Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/25 року” , лист МОН України від 27.08.2024 №1/15368-24 “Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти”, з метою забезпечення максимально можливої безпеки освітнього процесу, розпочати новий 2024/2025 навчальний рік у закладі освіти з 02.09.2024 за очною формою зі змішаним режимом навчання на базі найпростішого укриття Запорізької гімназії № 8 Запорізької міської ради з використанням доступних технічних можливостей та з урахуванням безпекової ситуації на території.
План роботи ЗДО на 2024/2025 навчальний рік.
Освітня програма на 2024/2025 навчальний рік
Освітній процес у закладі дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році здійснюється згідно із програмами:
-Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) нова редакція
– «Стежинки у Всесвіт» / комплексна освітня програма для дітей раннього та передшкільного віку
– Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку
– Програма розвитку для дітей дошкільного віку з порушеннями зору «Веселка»
Парціальні програми:
– Казкова фізкультура. Парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку. / Єфименко М.М.
– «Україна – моя Батьківщина» програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку/О.М. Каплуновська, І.І. Кичата, Ю.М. Палець; за наук. ред. О.Д. Рейпольської. – Тернопіль: Мандрівець, 2016;
– Творці майбутнього. Парціальна програма розвитку дитини від 2 до 6 років через гру
Методичний кабінет дошкільного навчального закладу є центром методичної допомоги педагогічним працівникам. Матеріал методичного кабінету систематизовано згідно з Примірною інструкцією з діловодства в дошкільних закладах (наказ МОН України від 16.04.2018 № 372). Наповнення методичного кабінету відповідає вимогам: інформативність та змістовність, доступність, сучасність, естетичність, задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні. Матеріали поповняються відповідно до завдань, які визначаються та реалізуються колективом дошкільного закладу.
Завданням методичної служби є:
* Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя.
* Стимулювання творчого потенціалу.
* Підвищення педагогічної культури вихователів.
* Вдосконалення педагогічної майстерності.
* Розвиток спеціальних умінь та навичок.
* Формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Базується на принципах методичної роботи:
- Педагогічна співпраця з вихователем
- Робота в режимі довіри, доброзичливості
- Творча атмосфера, стимулювання творчої активності
- Принцип допоміжно-регульованого контролю
- Надання вихователеві права вибору
- Системність методичних заходів
- Щоденна допомога
- Випереджальний характер методичної роботи.
Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної роботи:
– курси підвищення кваліфікації;
– науково-практичні семінари;
– розв’язання актуальних освітніх проблем у творчих групах;
– узагальнення досвіду робіт педагогів.
Методична робота з кадрами
* Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
* Курсова перепідготовка
* Атестація педагогів
* Наставництво
* Педради
* Семінари
* Консультації
* Колективні перегляди
* Робота творчої групи
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування, це:
– круглий стіл, диспут, консультації;
– інтерактивні лекції;
– навчальні тренінги;
– семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для педагогів спеціальних груп;
– вивчення структури та оснащення матеріального середовища;
– спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять.
Атестація педагогів
Адміністрація дошкільного закладу приділяє належну увагу питанням фахового зростання, активізації творчої діяльності педагогів, посиленню персональної відповідальності їх за результати навчання, виховання та розвитку особистості кожної дитини. Підвищенню рівня кваліфікації працівників сприяє застосування різних форм методичної роботи індивідуальні (самоосвітня діяльність), групові (семінари, практикуми), масові (конференції, круглі столи). Відповідно до перспективного плану проходження курсів підвищення кваліфікації при КЗ «ЗОІППО» ЗОР педагоги дошкільного закладу беруть участь у виконанні курсових завдань, звітують про результати проходження курсової підготовки. У зв’язку з введенням в дію нової редакції Типового положення про атестацію педагогічних працівників, зміною умов щодо підвищення кваліфікаційного рівня, розпочали навчання у ВНЗ 2 педагога, з метою отримання фахової дошкільної, корекційної освіти. Атестація педагогів здійснюється у відповідності з перспективним планом атестації, курсової перепідготовки (за умови наявності нових працівників, звільнення, позачергової атестації), складеним на 6 років, у визначені Положенням терміни. Веденням документації, упорядкуванням матеріалів атестації опікується завідувачем, методичний супровід атестації забезпечує вихователь – методист. В наявності плани проведення атестації, роботи атестаційної комісії, графіки засідань атестаційної комісії. Матеріали з вивчення професійного рівня педагогів, що атестуються (анкетування, результати спостережень за педагогічною діяльністю, узагальнення досвіду, творчі звіти, тощо) зберігаються у методичному кабінеті. Атестація педагогів підпорядковується перспективному плануванню на п’ять років і проводиться в зазначені терміни.
Школа молодого вихователя
Найважливішим аспектом діяльності адміністрації дошкільного закладу є робота з педагогами-початківцями. Беручи до уваги, що професійна адаптація педагога-початківця характеризується високою емоційною напругою та тривожністю, недостатністю практичних умінь, адміністрація і члени колективу щиро підтримують педагогів-початківців, допомагають у професійній адаптації, підтримують доброзичливий мікроклімат у колективі. Підвищенню педмайстерності молодих педагогів забезпечила робота «Школи молодого вихователя».
Завданнями роботи школи стали:
- Особистісне та професійне зростання педагогічних працівників дошкільного закладу, розкриття потенційних можливостей кожного педагога.
- Поглиблення педагогічних знань, формування професійної компетентності вихователів шляхом ознайомлення з документами, листами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
- Постійне удосконалення науково – теоретичної підготовки з розділів освітньої програми «Дитина в дошкільні роки» та «Базового компонента» дошкільної освіти (нова редакція).
- Підготовка молодих вихователів до участі в семінарах, конкурсах, тощо.
За кожним педагогом-початківцем, наказом по дошкільному закладу, закріплено наставника – досвідченого педагога, який спроможний власним прикладом пробуджувати у педагога-початківця бажання діяти цілеспрямовано у досягненні професійної майстерності. Проводилися наступні заходи, які підвищили педагогічну компетентність вихователів:
- круглі столи;
- методичні посиденьки;
- участь у семінарах – практикумах;
- участь у методичних об’єднаннях району;
- проведено консультування.
В закладі дошкільної освіти педагоги детально обговорюють проведення занять, режимних моментів, допомагають нейтралізувати негативні емоції, адекватно реагувати на будь-яку ситуацію.